Logo nedir? Lafız anlamı olarak hakikat alınlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lügat anlamının haricinde, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan eş veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı nispeten önemlidir. öbür taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını meydana getirecek eş veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, davranışletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler dâhilin henüz çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde etkinlik gösteren davranışletmelerin alelumum logoları kesimü temaşa eder. Lakin çabucak aşkın kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çdüzenışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, kolaylık anlaşılır, yazıırlanması kolaylık, mümkün evetğunca azca skorda renkten oluşmalıdır. Her çbedel baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce hüsran verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine isabetli olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtıdüzen lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim dahi dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma dâhilin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu bilim çok önemlidir.