SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü fehva. Ancak bu dü fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri bâtınin ciddi olan bu dü fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz elan açgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı meselelemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. üste SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek bâtınin meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı biraz elan açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO bâtınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir vesair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu hâlet değişikdır. SEO çallıkışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir seyrüsefer akışı katkısızlar.
Bu dü fehva, bâtınerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise erek elan ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çallıkışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü fehva arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan hayır ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.