Kişinin yaşadığı toplum süresince kıymeti olan , kapasite, hâl ve özge davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değfiilme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı binalabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına şayan ) değfiilme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma için;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde değfiiltirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değfiilme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç omurga öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler karınin aynıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için değfiilebilir, fakat sürecin doğbirliı değfiilmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birbunca filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değfiilikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değfiilikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim bilimi, isim karınin dirim boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere şayan olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin fiilletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye edinmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasavvur ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise kendiliğinden vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzenek olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç omurga ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Menşe; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; meslek süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, izin, imtihan neticeları kabil matlup davranış değfiiliklikleridir.